David Beckham

Noel Vasquez/Getty Images

The proverbial ball is getting kicked back into David Beckham's court.

Bauer Publishing Co., the parent company of In Touch Weekly, has filed a motion in connection with the soccer star's lawsuit regarding a story the magazine ran about him having an affair with a high-priced hooker.

In court documents—which refer to the soccer star as a "serial philanderer"—the magazine outlines how editors learned of Beckham's extramarital affair with call girl Irma Nici after conducting a three-hour interview with her with corroborating details from other sources.

Beckham has denied the affair.

The publication's attorneys legal position counters the athlete's assertion that the news stories about him cheating on his wife Victoria are not a matter of public interest by citing the fact that Beckham has made his personal life public by selling photos relating to his marriage for over one million pounds.

What's more, In Touch's legal eagles state that Beckham, while denying the affair story is true, has never shown that it was published with actual malice.

A hearing on the matter will be be held on Feb. 14.

  • Share
  • Tweet
  • Share

We and our partners use cookies on this site to improve our service, perform analytics, personalize advertising, measure advertising performance, and remember website preferences. By using the site, you consent to these cookies. For more information on cookies including how to manage your consent visit our Cookie Policy.